Afgekeurd
Bij de eerste APK waren dit de gebreken:
- Stuurhuishoes LV defect;
- Remslang LV vastzetten;
- Remleiding LV roestschade;
- LA brandstofleiding los;
- Uitlaatdemper vast zetten;
- L Dorpel Roestschade herstellen;
- LV + RV stuurkogel (adviespunt).
De verkortingen: L=Links, R=rechts, V=voor, A=achter.
Hersteld
De remslang, de brandstofleiding en de uitlaatdemper zaten zo weer vast, dat was een fluitje van een cent.
Het adviespunt om de stuurkogels te vervangen stellen we uit tot 2011. Stuurkogels kosten €63 per stuk, en dat kan Bruin even niet trekken.
S. heeft verder beide stuurhuishoezen en de remleiding vervangen, zie eerder in deze blog.
Hèt grote werk was het vervangen van een stuk van de linker onderdorpel. De directe kosten van een plaatje ijzer (uit een oude Pc-kast) en het lasmateriaal waren bijna nul.
Maar het heeft veel tijd gekost, waarbij T. erg goed gehopen heeft.
Mede voor het laswerk hebben we een minibrug aangeschaft.
APK II
Maar nu is S. klaar voor de APK. Vrijdag is het zover... We zijn heel benieuwd.
Foto's van het laswerk
Hier zie je hoe een deel van het plaatswerk op de bodemplaat aan de onderkant wordt gelast. Puntje voor puntje, zodat de plaat niet verbrandt.
Het vlak slijpen van de las geeft mooi vuurwerk.
Het nieuwe plaatwerk is tegen roesten beschermd met "undercoat", een teerachtige laag die ook tegen steenslag kan.
Verder kun je hier mooi de minibrug in actie zien. Rechts zie je ons hypermoderne lasapparaat ;-) Maar lassen doen het.
De beschermlaag dichterbij.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten