woensdag 18 augustus 2010

Autoradio, later?

Autoradio nu!
Iedereen wéét natuurlijk dat je pas aan het eind van het opknappen van een auto een autoradio aanschaft en installeert.
S. (15) wist mij echter haarfijn uit te leggen dat een dergelijke wijsheid nu niet bepaald een uiting van hoge intelligentie is (hij vatte het iets anders samen, maar de strekking komt wel overeen).

Want: waar luister je dan naar als je aan de auto werkt? Je kunt natuurlijk naar je iPod luisteren, maar ja, die draden komen natuurlijk in de war met de bedrading van je auto, en voor je het weet zit je iPod in een Porsche gebouwd. Dat wil je natuurlijk niet.
Dus een béétje slimme vent monteert nú een autoradio, want dan heb je daar gedurende het opknappen van de auto plezier van!
Tja. Daar heb ik weinig tegen in te brengen...

Het einde van een spaarvarken.
Nadat het spaarvarken in een hoek was gejaagd, en daar op hardhandige wijze van de inhoud was ontdaan bleek het autoradio-budget €90 (net jarig geweest, vandaar).
Voorwaar geen megabudget, en het moest ook nog een Pioneer zijn, want alle in alle auto van het programma “Pimp your ride” worden Pioneers ingebouwd.
Dat je het maar weet.

Uiteraard moet de Pioneer aan de voorzijde geschikt zijn van een iXxx-aansluiting, want dat is handig (?).
Tot mijn verbazing kwam hij even later thuis met een Pioneer DEH 2200, geleverd door Halfords (“waarom heb je die niet bij een webshop gekocht?” “dat duurde te lang”).
Van het beschikbare budget kreeg hij nog een € terug.
En het apparaat ziet er nog prima uit ook…

Inbouwen.
Het inbouwen duurde ongeveer 5 seconden. De uit 1978-datererende opening in het middenconsole (waag het niet zoiets “plastic afdekplaat” te noemen!) van de Porsche 924 slikte de 2010-radio als zoete koek.

Middenconsole met Pioneer-radio, voorzijde.











De achterzijde van het middenconsole.
























Aansluiten.
So far, so good dus. Nu nog even die duizend draadjes aansluiten.

Het rechterdeel van de connector is de overgang van de 2010-aansluiting links naar de 1978-aansluiting (gewoon losse draden) rechts. Nee, ik overdrijf niet, het zijn er echt duizend ;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten